Blog

عمل فتق اينگوينال

در عمل فتق اينگوينال

در ویدئوی فوق انجام عمل فتق اینگوئینال در یک جوان را توسط دکتر مسعود یوسفی می توانید مشاهده نمایید

فتق چیست؟

در داخل شکم شما اعضایی از قبیل : قلب، کلیه، کبد، روده و…قرار گرفته است و برخی از این اعضا توسط رباط ها در جای خود ثابت شده اند و برخی دیگر مانند روده ها در داخل شکم آزادانه در حال حرکت هستند. همانطور که می دانید پوست شکم از چند لایه تشکیل شده است. زمانی که به دلیل فشار زیاد پوست داخل شکم آسیب ببیند، اعضا داخلی از طریق این آسیب کوچک به پوست شکم وارد می شود و مشکل فتق یا Hernia به وجود می آید و اصطلاحا به آن باد فتق گفته می شود. اما گاهی این نوع فتق به صورت مادرزادی در افراد وجود دارد اما در بزرگسالان به علت ضعیف شدن تدریجی جدار شکم فتق به وجود می آید. آیا می دانید چگونه می توان فتق را درمان کرد و راه درمان فتق چیست؟ با استفاده از روش لاپاراسکوپی می توان فتق را درمان کرد. در ادامه در مورد درمان یا ترمیم فتق اینگوینال دو طرفه لاپاراسکوپیک مطالب بیشتری را خواهیم گفت.


ترميم فتق اينگوينال دوطرفه لاپاراسكوپيك

ترمیم فتق به روش لاپاراسکوپی، دقیقا شبیه به دیگر پروسه های لاپاراسکوپی می باشد. پس از بیهوشی عمومی یک برش ساده در بخش پائین ناف ایجاد می شود. سپس پزشک شکم را پر از هوا می کند که بتواند ارگان های داخل شکم را ببیند. یک شی ظریف و نورانی به نام لاپاراسکوپ از طریق این برش وارد شکم می شود تا به وسیله ی آن ترمیم فتق انجام بشود.

قبل از تصمیم گیری برای انجام عمل جراحی ترمیم فتق اينگوينال دوطرفه لاپاراسكوپيك باید نکاتی را در نظر بگیرید، به طور مثال آیا فتق نهفته است یا نه؟ یا به طور کلی ابتدا باید شرایط عمومی فرد مبتلا را سنجید و در صورت نیاز قبل از عمل اقدامات لازم را انجام داد.

کلیه ی خدمات جراحی عمومی و تخصصی توسط پزشک مجرب و کار آزموده جناب آقای دکتر مسعود یوسفی انجام می شود.

پس از جراحی ترميم فتق اينگوينال دوطرفه لاپاراسكوپيك

اکثر افرادی که عمل ترميم فتق اينگوينال انجام می دهند در همان روز از بیمارستان مرخص شده و به مدت یک هفته مراحل بهبود را در منزل می گذرانند و پس از گذشت یکی دو هفته  می توانند به انجام فعالیت های عادی خود و حتی انجام حرکات ورزشی بپردازد.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *